torsdag 17 december 2015

Island del 2

Eftersom vi eventuellt kommer att köpa ytterligare en häst, nämnde jag för Katrín att vi vill bara ha valacker. Tyckte det var bättre att jag fick rida saluhästar som jag kan tänka mig att köpa, då det inte är helt otänkbart att vi tar hem en till från Island. 

Katrín tyckte det var synd, då hon hade flera fina ston till salu, men dåligt med herrar. Och så hade ju Brita paxat en vallack, en Huldar som var jätte fin! Hon red honom hela tiden för att få in så mycket lärdom om honom innan hon tar hem honom från Island. Men det fanns en till.
Arvur!
Jag hade sett Arvur ( en röding) på deras hemsida och var nyfiken på honom. Men han var inte så framåt som jag ville ha, inte seg kanske men ja, har man en gång fått smak på häst med mycket framåttänk vill man inte ha något annat. 
Jag på Arvur!
Arvur kändes som att han i huvudet var mer i stallet än med mig på ridbana… Så hade jag inte känt med Madama. Arvur rollade lite i tölten, ville vika in till mitten, och bråkade lite, men han hade otroligt skön tölt när den blev bra. Han liksom hoppade in i tölten, jätteroligt. 
Ökning...?
Jag red Arvur 2 gånger men fick ingen vill-ha -känsla, trots att han var en bra och trevlig häst. Vi fick öka tölten på långsidorna och det kändes ju som om det gick jätte-fort, men på filmerna så syntes det knappt att vi ökade… ha,ha.
Mycket fin häst!
Men nyttigt att rida andras hästar, man blir ju rätt bekväm och hemtam med sina egna. Och kul att få rida så olika hästar!
Vi började känna oss rätt möra, 4 lektioner på 2 dagar är ju ganska intensivt. Men vi såg fram emot lördagen då Katrín skulle ha en liten clinic där hon visade sin hingst och hur hon jobbar med honom, plus att vi skulle rida sista lektionen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar